perjantai 8. tammikuuta 2016

Tick Tock


Hommat etenee!
Passi on tullut lähimmälle ärrälle ja lähdenkin sitä tästä hakemaan. Lentolippu on varattu, Kelalle ilmoitettu enintään vuoden kestävästä oleskelusta ulkomailla, eurooppalainen sairaanhoitokortti tilattu.. Tänään ostan bussilipun Gatwickin lentokentältä toiseen kaupunkiin, josta mua tullaan hakemaan.

Sitten mulla alkaa olla paperihommat tehtyinä ja voin keskittyä täyspäiväiseen odottamiseen. Kävin ostamassa Biltemasta uudet työvaatteet ja kevyet, turvakärkiset saappaat. Oon nyt käynyt pari kertaa hevostelemassa pitkästä aikaa, vähän ottamassa tuntumaa siihen mitä kohta on tiedossa. Ihania maastoiluja on ollut takana, etenkin toissapäiväinen maastolenkki ilman satulaa varmalla ja syötävän suloisella suomenhevosella -27,4 asteen pakkasessa oli mukava kokemus.

Muuten oonkin tässä vaan koittanut kääntää aivojani vielä enemmän englanninkielisiksi, aika paljonhan mä muutenkin kieltä käytän mutta nyt oon uponnut viihen vielä enemmän. Tuttavalta sain Horse&Rider lehtiä jotka oon jo lukenut kannesta kanteen, ajattelin lisäks lukea vielä kirjastosta lainaamani hevoskirjan, ihan vaan sanaston kannalta. Vaikka muuten kieli onkin hallussa niin aiheeseen liittyvä sanasto ei tuu ihan luonnostaan englanniksi. Siksipä oon yrittänyt siihen uppoutua nyt, oon yrittänyt tehdä mahdollisimman paljon näin etukäteen kun ei oikeastaan muuta tehtävää ole jännittämisen ja päivien laskemisen lisäksi.

Ehkä semmonen mikä nyt huolestuttaa on se että en mikään ammattilainen ole hevosten kanssa. Rakastan niitä yli kaiken ja nautin suuresti kun saan olla niiden ympäröimänä ja oppia niistä lisää. Sinäänsä olen ihan luottavaisin mielin kuitenkin lähdössä, että koen olevani oma-aloitteinen ja reipas ja mulla on suuri motivaatio tulla aina vaan paremmaksi. Ihan varmasti aluksi joutuu kyselemään apua monessa asiassa, mutta kun töitä tehdään kuitenkin 5 päivää viikossa ja joka toinen viikonloppu, niin luotan siihen että se rutiini tulee jossain vaiheessa. Ja koen myös olevani eläinten kanssa melko hyvä, ainakin itse tunnen rauhoittuvani ja olevani onnellinen eläinten parissa.

Ja se paikka minne olen menossa, on ihan oikeasti yksi kauneimpia paikkoja mitä olen koskaan nähnyt kuvissa. Jo nyt se ympäristö inspiroi mua todella suuresti enkä malta odottaa että sinne pääsen. Kamera lähtee mukaan, samoin piirrustusvälineet ja päiväkirja. Mulla on koko ajan sellainen olo että tästä tulee upea reissu ja aion ottaa siitä kyllä ihan kaiken irti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti